op10hf

Alla inlägg under maj 2011

Av Karolina Elin Andersson - 31 maj 2011 20:03

HEY  alla suttisar !


Idag var det en underbar dag kan man säga, beachhandboll hela dagen och underbart väder:)

De som var lite synd var att jag brände mig på näsan och karolina brände sin panna haha :P men men sånt händer.

Ja nu sitter jag och plugga medans karolina sover så sött brevid :)

här kommer lite bilder från DAGEN :)     


   


Sedan har jag en hälsning till en viss person: tror du att du kan göra så mot mig , så tror du fel ;)



XOXO Linnea Gustafsson

Av Karolina Elin Andersson - 31 maj 2011 19:04

hej kära bloggläsare :) 


idag har det varit beachhandboll inne i den finaste staden, Helsingborg ! 

gick inte så bra för victum, men ni kämpade på bra. Daniella & Bonnie spelade men omvårdnad från tych, och kom två. Riktigt bra kämpar flickor. 


det börjar gå mot sitt slut för oss i ettan, om en vecka och två dagar är det vadå?!?!  SOMMARLOV såklart ! så jävla härligt!


snart ska jag hem till min älskling, sover där inatt.. vill bara säga att jag älskar mina klasskompisar mest! You'r the worldest greatest !


Här kommer lite bilder från idag :D 


       


cassandra :D

Av Karolina Elin Andersson - 31 maj 2011 18:33

Heej , jag har precis kommit ifrån dans träningen och nu sitter jag här och ska nog strax ta en titt på hur dagen lär bli imorgon och vad som ska lämnas in.

Men nu blir resten av inlägget en text eller rättare sagt vad jag tycker om "kärlek".


På tal om kärlek så är det något väldigt underbart , kärlek ingår inte bara i ett förhållande som ett par det är även också inom vänskap , familj , och  mer än annat än en flickvän/pojkvän. Kärlek är inte bara  att säga "Jag älskar dig" Kärlek är inte långvarig ,tillfällig eller kortvarig det är en känsla som uppstår vad du känner inför något och vad det betyder för dig. Det är inte behov till något som inte kan varas utan nej utan något som berör dig inombords och som får dig att vilja sprida runt till all mänsklighet omkring dig. Människor när dem talar om kärlek förmedlar dem alltid i början , mellanrum eller slutet med en suck , men troligen ska det vara tvärtom det ska vara en lycklig lyckad leende på läpparna och såklart en känsla som sprids till andra som kan få andra och upptäcka att kärlek är något underbart. Självklart ingår det sorg , tårar i kärlek men det är ett test på vägen som får dig och inse vad kärlek kan göra med en och vilka känslor den kan framhäva. Varje individ upplever kärlek på sitt sätt och det sätts på spel för då upplever man olika händelser men det kan också vara vilken behandling som uppförs och hur saker hanteras och det kan skada en ifall det blir en dålig , hemsk behandling men det kan även vara tvärtom ifall det finns det goda. Vi människor reagerar på olika reaktioner som kan även få saker uppstå , men en sak kan jag säga man ska aldrig ha bråttom med att ge en direkt diagnos för att kunna sätta ett beslut vad det kan vara , jag tycker man ska se sig omkring och kunna se djupare vad saken kan vara innan bedömningen sätts på svar. Lyckan är alla värda och inträffa i saker och ting men det ska även uppskattas för varje sekund , inte låta lyckan inträffa fast man bryr sig inte och har olika ansiktsuttryck. Och man ska även ha ögonen öppna inför allt inte slockna om dem för endast en sak som man vill så gärna ha eller en sak endast som man tagit för givet för det kan försvinna när man minst anar. Man ska kunna se med ögonen överallt för allt kan ske och allt är möjligt för så länge hoppet finns och troende till att allt är möjligt lär man inte mista en enda sekund i sitt liv. 


Att vara trogen mot sig själv är ett himmelsrike som många söker efter !

// Gufi karim

Av Karolina Elin Andersson - 31 maj 2011 14:47

Så här såg tröjorna ut som vi på Victum hade idag när det var beach handboll. =)


    

// JOANNA

Av Karolina Elin Andersson - 30 maj 2011 16:33

Glömde ju lägga upp Linneas dansvideosar i det förra inlägget, så får la ta och göra det nu!



 
 


I skolan idag så hade vi brandövning, drygt att gå upp en timme tidigare för att ta bussen från knutan till själva brandsaken som gick kvart över 8! Vanligtvis sitter jag på bussen till skolan då, men idag va det att ta bussen från mig klockan 7!!!!!   

På brandövningen fick vi lära oss lite om bränder, och sedan skulle vi släcka en docka med en sån brandfilt eller va det hette.

Det var hyfsat kul ändån tycker jag, man ska inte klaga, nu har man allafall lärt sig det! 

Nu ska jag inte säga så mycket mera, mer än att jag ska träna strax, i love it! :)


Se ya <3 

Av Karolina Elin Andersson - 29 maj 2011 23:14

Var och kollade på när Linnea och hennes magdansgrupp hade en magdansshow, sjukt duktig va min lilla pärla   

Måste även påpeka om att Karolina är så sjukt random, när vi kollade på showen så hon bara - DÄR FINNS JU BULLAR!  


Påväg till showen så gick jag och Karro genom en park, och där såg vi världens fetaste duva som bara låg på marken! Hahaha och Karro bara - den kanske är hos gynokologen, eller så VÄRPER den, hahahahahahaha!


 
  

<3

Av Karolina Elin Andersson - 29 maj 2011 22:10

Tänkte köra igenom lite kort info om vad som har hänt och vad som händer i skolan på dom lektionerna jag har ..  Förra veckan hade vi olika rollspel som handlade om åldrandet, det var kul :D:D lite nervöst bara men det gick bra ;D imorgon ska vi ha brandutbildning & på tisdag är det beach handboll och ANT som gäller . Min grupp har satt ihop lite frågor som handlar om alkohol & så ska folk göra de o  se om man i riskzonen för att bli alkis haha ;)


Sedan till ngt mer personligt som jag gärna vill dela med mig av =) jag & min pojkvän hade 19 månader i fredags. Är sååå glad att jag fick chansen att lära känna en sådan underbar kille. Seriöst han är den mest oegoistiska personen jag känner, han tänker alltid på mig före sig själv, det är väl sådant tjejer gillar ? ;) att få vara i centrum & slippa höra på ngn som bara babblar om sig själv osv haha. Försöker skämma bort honom också, gör mitt bästa för att vara den tjejen han förtjänar att ha. Älskar honom så mkt! Ahhh har inga ord! Han är så snygg, den snyggaste killen som skapats på denna jord o samtidigt så ödmjuk att man knappast kan tro att det är sant ... Ja jag hoppas verkligen vi håller ihop, han betyder så fett mkt för mig.  Visst vi har haft våra perioder då vi bråkat men det har väl alla par ? Det viktigaste är att man klarar sig igenom dom o då kommer man varandra närmare och blir starkare tsm. Han är den enda personen jag litar på till 100%, det är så.. alla andra bara sviker men han har stått kvar. Jag vet att han skulle göra vad som helst för mig om han behövde, jag vet att han hade stöttat mig, vilken situation det än varit i. Jag vet att han inte bara säger så, utan jag vet att han verkligen håller vad han lovar. Inte bara ord.  Sådant är värdefullt. Hade jag inte haft honom vet jag faktiskt inte hur jag mått just nu. Han har alltid fått mig att må bra när min värld hållt på att trilla samman. Han har gjort mig till en bättre människa dessutom och fått mig att ändra på dåliga vanor. Kommer aldrig kunna tacka dig ordentligt för allt du gett mig älskling


Vi är omogna...

     


Vi är nördiga..   men ändå så coola....


...tsm:D


                   

Av Karolina Elin Andersson - 29 maj 2011 14:02

Idag vaknade jag runt klockan 6, tog tåget mot skåne vid ca halv 8. Biljettaoutomaten fungerade inte i Nybro -.- men som tur var hade jag bokningsnumret i mobilen så det gick bra :) Har haft en jätte mysig helg i Småland <3 Nu är det inte alls långt kvar till Sommarlovet, så sjuuuukt skööööönt! :D Hela årskurs 1 har bara ruuuuusat iväg tycker jag :o känns som om det var igår vi började, helt sjukt. Iaf nu har håller jag på att göra mig iordning lite för ska strax ner till stan och möta upp bästaste Elin och Natalie :) vi ska kolla på Linneas shooow, Kameran är LADDAD! :D

  

<3

/ Karolina

Presentation


Var och en av oss är en ängel med endast en vinge och vi kan bara flyga genom att hålla om varandra...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards